НачалоАктуално“Тренд”: Пет формации ще прескочат изборната бариера от 4% при евентуални парламентарни избори

“Тренд”: Пет формации ще прескочат изборната бариера от 4% при евентуални парламентарни избори

  • 11:54
  • 0
  • 143

Ефектът от изборите за Европейски парламент е увеличена електорална дистанция между двете основни политически сили; ВМРО и Демократична България с парламентарно представителство при избори днес. Мнозинството българи не смятат, че са необходими предсрочни парламентарни избори.

Това показва проучването на „Тренд“ през юни, което регистрира ефектите, които имат отминалите избори за Европейски парламент върху обществените нагласи към основните партии и институции. Данните се вписват напълно в традиционната динамика за следизборна ситуация, а именно – бонус за големите и малките победители.
Изследването е по поръчка на "24 часа", проведено е в периода 5-12 юни с 1108 респондента на възраст над 18 години.

ГЕРБ увеличава преднината си пред своя основен опонент БСП, като през юни регистрираме разлика от почти 5% от всички анкетирани. В реална изборна ситуация при парламентарен вот, преизчислявайки дела на деклариращите, че няма да гласуват, това би означавало дистанция между двете от близо 8%. ДПС запазва традиционното си влияние със 7.1% от всички интервюирани. Новата ситуация в патриотичния лагер, която бе регистрирана на изборите за Европейски парламент се повтаря и след изборите. Високият резултат за ВМРО на евровота е дал тласък на партията и при евентуални парламентарни избори, те биха имали самостоятелно представителство в Народното събрание. Същото важи и за Демократична България. Моментната снимка през юни сочи, че това ще са единствените пет формации, която ще прескочат изборната бариера от 4% при евентуални парламентарни избори.

„Обединени патриоти“ като коалиция продължава да има известна инерция (1,3%) при спонтанните отговори. Сходен резултат отчитаме и при „Воля“ (1,2%), и „Атака“ (1,1%).

Не се отчита съществена динамика в оценката за работата на основните институции. При парламента и правителството има минимална положителна промяна, дължаща се отново на резултатите от изборите за Европейски парламент и победата на основната управляваща партия. През юни 20% от всички българи дават положителна оценка за дейността на парламента, докато 65% са на обратното мнение. При правителството съотношението между положителна и отрицателна оценка е 30% на 54%. При президентът се задържа негативната тенденция, но и този месец с минимални стойности. Положителната оценка за работата на държавния глава през този месец е 48%, а отрицателната 33%.

Мнозинството от българите (52%) не смятат, че са необходими предсрочни парламентарни избори, а 29% са на обратното мнение.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.