НачалоКметски избори“Тренд” за евровота: ГЕРБ доминират във всички възрастови групи

“Тренд” за евровота: ГЕРБ доминират във всички възрастови групи

В свое изследване социологическа агенция "Тренд" представи профил на избирателите на отделните партии(екзит пол от изборите за Европейски парламент 2019). Изследването е възложено и финансирано от „Нова телевизия“ и вестник „24 часа“.

Жените се оказаха по-активни от мъжете на тези избори. От всички гласували 54.2% са жени, а 45.8% са мъжете.

Силно впечатление прави, че 38% от всички упражнили правото си на глас в неделя са взели решението си за кого ще гласуват по време на кампанията. Сред тях 9.9% в последните няколко дни, а 10.3% в самия изборен ден. Най-убедени в своя избор още преди кампанията са гласоподавателите на ГЕРБ и БСП по над 65% за всяка. Силен финален спринт в кампанията са направили ВМРО-БНД и Демократична България, като почти половината от техните избиратели са решили по време на кампанията за кого да гласуват.

Според екзит полa на „Тренд“, най-активно използвали преференции са избирателите на Демократична България (70%) и ВМРО-БНД (66%). При първите това до голяма степен се дължи на факта, че всяка от трите партии в коалицията е застанала зад своя представител. Високият процент при ВМРО говори по-скоро за силния мажоритарен вот, който носи Ангел Джамбазки след себе си.

ГЕРБ доминират във всички активни възрастови групи (18-29; 30-39; 40-49; 50-59). Сред тези между 60 и 69 г. БСП има лек превес. 58% от всички червени избиратели са на възраст над 60 години. ДПС прави впечатление с много млад електорат. Сред всички гласували на възраст между 18 и 29 години ДПС е втора политическа сила, с 2% зад ГЕРБ. 40% от всички избиратели на движението са на възраст до 39 години. Със сравнително млад електорат са и Демократична България, като 64% от всичките им гласоподаватели са до 49 години. 79% от всички избиратели на обединението са с висше образование.

Правят впечатление и данните по етническа принадлежност, че една четвърт от електората на ДПС са българи.

Изследването сочи, че от всички дали гласа си за листата на ВМРО-БНД 29% са гласували на предишните парламентарни избори за ГЕРБ, което се явява и най-силната електорална миграция от основната управляваща партия към друга такава.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.