НачалоАктуалноБрат на кандидат за евродепутат от ДПС: Даренията за партии могат да се извратят в данък върху бизнеса

Брат на кандидат за евродепутат от ДПС: Даренията за партии могат да се извратят в данък върху бизнеса

  • 09:05
  • 0
  • 1245

Не добре работещите институции поставят под съмнение гладкото функциониране на една нова система за финансиране на партиите. Това мнение изказа пред БНР финансистът и преподавател в УНСС Димитър Чобанов. Според него новата система би довела до повече рискове, отколкото в момента има. Той е брат на кандидатът за евродепутат от ДПС и бивш финансов министър Тодор Чобанов.

„Разумната инвестиция би била най вече по отношение на финансирането на управляващите партии. За бизнеса възникват рискове, че от една страна би могло това да се разглежда или да се „изврати“, да се превърне в нов данък върху бизнеса, т.е., управляващите партии да се опитат да наложат силово дарение на някои фирми, от друга страна пък е възможно тези фирми, които даряват на опозицията, след това да получават някакви административни преследвания или множество проверки от държавни органи и регулатори, които да затруднят тяхната дейност. Това е един от рисковете, които възникват при положение, че институционалната среда не е достатъчно добре укрепена“, обясни Чобанов в интервю за предаването „Преди всички“.

Като друг риск той посочи, че е възможно с промените част от партиите да изпаднат в ситуация, в която сериозно би се затруднило явяването им на следващи избори.

Според него трябва да се направи анализ на въздействието на законодателството. По думите му това, което не е направено, са оценки и сметки за това какви биха могли да бъдат негативните ефекти от едни такива мерки. Необходима е широка обществена дискусия, която вече започва, смята финансистът.

„И сега партиите в някои случаи имат доста неясни източници на финансиране, които минават „под радара“, т.е. по никакъв начин не се отчитат. Не бихме могли да кажем, че сегашната система, при която официално няма корпоративно финансиране, всъщност възпрепятства фирмите да правят това. В момента, в който обществото не разполага с информация откъде точно идва финансирането, какъв е неговият размер и за какво се използва, в този случай партиите биха могли да бъдат доста зависими. Ако ситуацията се промени така, че да има пълна прозрачност, т.е., всяко дарение да се знае – от коя фирма е направено, какъв е размерът и произходът на средствата и по какъв начин са използвани тези пари, това би могло да подобри ситуацията“, изказа мнение още Димитър Чобанов.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.