Нови, хармонизирани с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса се разработват в рамките на проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет.
Те включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи. Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.
През последните месеци 15 услуги в 13 общински и областни администрации са били проверявани по метода "таен клиент". Фокусът е бил върху често предоставяни услуги като издаване на шофьорски книжки, винетни стикери, кадастрални скици и визи за проектиране.
Вицепремиерът Томислав Дончев даде едномесечен срок за отстраняване на констатираните нарушения. Днес той ще представи обобщените данни от наблюдението в Министерския съвет.