НачалоАктуалноИнститутът за модерна политика предлага 5,60 лв. субсидия за партиите

Институтът за модерна политика предлага 5,60 лв. субсидия за партиите

  • 14:05
  • 0
  • 313

"При американския модел на финансиране на партиите системата е доста различна. Има драконовски мерки". Това заяви  пред БНР д-р Борислав Цеков от Института за модерна политика по повод намерението за намаляване на партийните субсидии до 1 лев на действителен глас.

„Според мен цялостното премахване на държавното финансиране не е уместно. От Института предлагаме радикално, но все пак разумно орязване на наистина твърде големите субсидии. Добър вариант, който обвързва размера на това финансиране с някакъв обективен критерий, е да върнем тези текстове в тяхната първоначална редакция през 2004 година – субсидията да се определя като 1% от минималната работна заплата на глас. През 2004 г. това беше 1,50 лв, но към днешна дата е 5,60 лева на глас – наполовина намаляване на субсидиите, но все пак запазване на разумен обем от средства, които да позволят на партиите да поддържат своята дейност“.

От Института са изпратили писма с това предложение до всички партии в НС, изтъкна Цеков в предаването „12+3“ по „Хоризонт“. Той припомни, че до 2001 г. партиите у нас са се финансирали с дарения от физически и юридически лица, както и от членски внос. Дори и след това обаче има съмнения за икономически зависимости въпреки субсидиите.  „По принцип проблемът с партийното финансиране у нас е доста по-голям! Не бива да забравяме, че публичните ресурси, които се изливат в партиите, далеч надхвърлят самата партийна субсидия. И сега държавните и общински администрации, по закон, предоставят за жълти стотинки под наем помещения в цялата страна. По линия на парламентарните групи те получават ежемесечно по 2/3 към брутната заплата на всеки депутат, които на практика са безотчетни пари… Заедно с това имаме и немалки средства, които евродепутатите получават за издръжка на офиси…“, подчерта Цеков.

Цеков обобщи, че публичният ресурс, който отива в партиите, е „поне още толкова“, колкото субсидиите. „Тези пари трябва да се управляват умно и ефективно, а не да се държат на влог, както правят много партии, начело с управляващите, защото тези пари се дават за конкретна дейност, а не за рентиерстване“.

Един лев субсидия е малко, но би дисциплинирал партиите, че „не са място за прехрана, а място, в което едни хора трябва да отстояват свои идеи, това да са хора с професии, да си имат друго занятие. Няма нищо по-лошо от професионалния партиец, защото за него над всичко е да има заплата и да изкара до пенсия, а не да работи за хората“.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.