НачалоАктуалноМария Габриел: Борбата с дезинформацията е дългосрочно предизвикателство за институциите на ЕС

Мария Габриел: Борбата с дезинформацията е дългосрочно предизвикателство за институциите на ЕС

  • 14:33
  • 0
  • 675

Европейската комисия докладва за постигнатия напредък в борбата с дезинформацията и основните поуки, извлечени от европейските избори. Публикувани са също и последните месечни доклади на Google, Twitter и Facebook в рамките на саморегулаторния Кодекс за добри практики.

Българският еврокомисар за цифровата икономика и общество, сред чиито основни приоритети е борбата с дезинформацията, коментира, че създаването на мрежи за изборно сътрудничество на национално и европейско равнище са помогнали за опазване на демокрацията от опити за манипулация.

„Интензивната ни работа на няколко фронта от април 2018 насам подобри системите за откриване и реагиране на използването на дезинформация като инструмент за политическа дестабилизация. Повиши се и обществената бдителност по отношение на тези рискове. Въпреки това трябва да се направи още много. Борбата с дезинформацията е общо и дългосрочно предизвикателство за институциите на ЕС и държавите членки“, заяви Мария Габриел.

Тя съобщи още, че според докладите, представени от социалните платформи за периода януари-май 2019, Google са отстранили повече от 3,39 милиона канала в YouTube за нарушаване на тяхната антиспам политика и 8 600 за кражба на самоличност. Twitter е премахнал около 77 милиона акаунта, идентифицирани като фалшиви или използващи други манипулативни техники. За първите три месеца на годината, Facebook e деактивирал 2,19 милиарда фалшиви акаунта.

„Онлайн платформите носят специална отговорност в борбата с дезинформацията. С активна подкрепа от наша страна, Facebook, Google и Twitter постигнаха известен напредък в рамките на Кодекса за добри практики. Сега очакваме те да запазят набраната скорост, да увеличат усилията си и да изпълнят поетите от тях ангажименти. Въпреки че е твърде рано да се правят заключения за степента и въздействието на дезинформацията по време на европейските избори, е ясно, че мерките на ЕС — с помощта на множество журналисти, проверители на факти, платформи, национални органи, научни работници и представители на гражданското общество — спомогнаха за възпрепятстване на атаките и изобличаване на опитите за намеса в нашите демократични процеси“, отбеляза още българският еврокомисар.

Мария Габриел призова онлайн платформите да постигнат допълнителен напредък. Те трябва да обяснят по-добре как дезактивирането на ботове и фалшиви профили е ограничило разпространението на дезинформация в ЕС, да разработят по-ефективни инструменти за повишаване на прозрачността и надеждността на уебсайтовете, на които се хостват реклами. Нужно е също платформите да предоставят по-подробна информация, позволяваща идентифицирането на злонамерени лица или държави членки, към които са насочени атаките. Те трябва да засилят своето сътрудничество с проверителите на факти и да предоставят на потребителите инструменти за по-лесно откриване на дезинформация. Не на последно място, платформите следва да дадат реален достъп до техните данни на изследователската общност.

„Призовавам платформите да приложат своите политики за прозрачност на политическите реклами и към бъдещите национални избори в държавите членки. Ще продължим да работим с всички подписали Кодекса за добри практики страни, включително компанията Microsoft, която се присъедини наскоро. Оставаме фокусирани също върху целта да улесним работата в мрежа на доверените проверители на факти и научните изследователи, като им предоставяме необходимите инструменти, за да работят по-ефективно. В края на годината ще направим оценка на ефективността на Кодекса за 12-месечния период на неговото прилагане и ще вземем решение за следващите стъпки“, коментира още българският еврокомисар Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.