"През декември закъсненията на влакове са били доста, нашата цел беше през тези 3 месеца с бързи организационни мерки да се фокусираме върху това и постигнахме до 93% изпълнение на графика на БДЖ" каза пред сутрешния блок на БНТ Григори Григоров, който е начело на холдинг БДЖ от месец декември.
"Не смятам, че нашите клиенти се чувстват добре в момента, но нашата цел е това да се промени", призна Григоров.
"Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето - пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт."
В момента все още няма достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена "Ние не можем да си позволим да пуснем несигурни влакове, затова жертваме удобството и графика за сметка на сигурността."
"Бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран. Приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. Очакваме 100 млн. лв за нови влакове, вече има първоначални разговори с производители", допълни още Григоров.
Григоров завърши, с това, че не работят на загуба, а за първа година БДЖ през 2019 г. ще излезе на счетоводна печалба.
За тази година не се предвижда увеличение на цените.