НачалоАктуалноДиана Саватева проведе информационен ден за задължителната регистрация на медиите

Диана Саватева проведе информационен ден за задължителната регистрация на медиите

  • 15:18
  • 0
  • 1008

Кой точно трябва да попълва и подписва декларациите, които всяка медия е длъжна да подаде в Министерство на културата, кои източници на финансиране е необходимо да се посочат, ако фирмата собственик на медия има и друг бизнес, обявяват ли се договорите от него?

Това бяха част от обсъдените въпроси в рамките на първия проведен в страната информационен ден, посветен на задължителната регистрация на медиите в Бургас. Инициативата бе на народния представител от ГЕРБ Диана Саватева, която е зам. председател на Комисията по културата и медиите в парламента. В зала „Георги Баев“ на Морското казино въпроси към експертите от Министерството на културата отправиха близо 30 представители на сайтове, радиа, печатни медии и телевизии. Таня Цветанова, директор Дирекция „Правнонормативна дейност и обществени поръчки и Мехти Меликов, директор Дирекция "Авторско право" в детайли представиха информация за обхвата на промените в законодателната база, които изискват всяка медия да подаде декларация по образец. Това е свързано с приетите през 2018 г. промени в Закона за задължително депозиране на печатните и други произведения. Според тях до 30 юни всяка година в Министерството на културата трябва да бъдат подадени декларации с определено съдържание.

„Единственият по рода си информационен ден неслучайно се проведе в Бургас. Тук има динамично развиваща се медийна среда, с активно работещи журналистически екипи, доказали своя професионализъм. Убедена съм, че разговорът очи в очи с представители на министерството ще им е от голяма полза“, заяви Саватева.

Всички присъстващи на информационния ден имаха възможност да се запознаят подробно с начина на попълване на декларациите, както и да споделят какви трудности срещат при този процес.

„В рамките на законодателното предложение, което обогати Закона за задължителното депозиране на печатни издания, медиите се оказаха задължени да оповестят собствеността и финансирането си. По време на подготовката на нормативните промени бе проведена среща с медиите в Народното събрание. В нея участваха различни представители на бранша от всички спектри. Тогава пред нас стоеше големият въпрос ще се възпротивят ли медиите на законопроекта, но това не стана. Никой не може да каже „не“ на инициатива, която има за цял да осветли медийния пазар от гледна точка на „играчи“ и финансиране“, поясни Мехти Меликов.

Експертите от ресорното министерство коментираха още, че реалното прилагане на закона тепърва започва. „Като всяко ново нещо, и тук се срещат известни затруднения сред медиите, свързани с преценката каква точно информация трябва да предоставят, колко подробна да е тя. Рискът е, че при непълно попълване на декларацията, тя може да се счита за неподадена. Това може да доведе до тежки санкции, Министерството на културата е органът, който трябва да ги налага“, допълниха още те.

Срещата ще послужи за обобщена информация и подготвянето на информационен материал, който да бъде публикуван на сайта Министерството на културата.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.