НачалоЕвроизбориПърван Симеонов: На тези избори нямаше нови опции, кампанията беше грозновата

Първан Симеонов: На тези избори нямаше нови опции, кампанията беше грозновата

  • 11:02
  • 0
  • 232

Основните изводи от евроизборите са свързани с нежеланието на хората за резки движения, каза пред БНР Първан Симеонов от „Галъп интернешънъл“.

„Икономиката се възприема по-добре в сравнение с други периоди. Това се потвърди пряко. Настоящата политическа картина не се радва на голяма популярност. Търсят се нови опции, но те липсват и това способства за по-ниската избирателна активност, която наблюдавахме“, каза Първан Симеонов.

По думите му около 2 млн. гласували не са толкова ниска активност, която все пак е била по-ниска, отколкото на предишните евроизбори.

„Първо, нямаше нови опции. На предходните беше г-н Бареков, преди това - формациите на Ковачки. Вотът за независими кандидати показва търсене на нови опции. В момента има стагнация. Грозноватата кампания също способства за ниската активност. Трябва да се има предвид също, че на евроизбори не може да се очаква чак толкова висока активност“, обясни Симеонов.

Основните опозиционни сили не успяха да убедят хората, че биха били добри управляващи, отбеляза социологът.

„Има вътрешни размествания в партиите. В ГЕРБ си личат лагерите, които един ден ще спорят за наследството на Борисов. Има мъртво вълнение и пренареждане и в ДПС. В БСП Нинова ще търси разместване, партиите се опитват да се рестартират...“

Етническият вот също не е константна величина, посочи социологът.

„ДПС си дава сметка, че апетитите за контрол на този електорат стават все по-големи. ГЕРБ има нелоши проценти и в селата - опитва се да се вкорени в територии, които досега са били неприсъщи за нея“.

На въпрос за резултата ВМРО Симеонов отговори, че той не е изненада. „Двама се карат, трети печели“ - това е формулата за историческия резултат за формацията, смята социологът.

По думите му е успяла и „Демократична България“, включително защото в преференциалното състезание по-пълно се оползотворява нишата.

„Част от успеха ѝ се състои и в екзитпола. Започнаха и агитация в изборния ден и направиха силен финален спринт. По всичко личи, че социологията влияе“, подчерта Симеонов.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.