Проектът ще осигури пътна връзка до бъдещия тунел под Шипка и ще избегне влизането в областния град Габрово. Изграждането на обхода и тунела ще улесни транспортните потоци по направлението север – юг, осигурявайки най-краткия път между Северна и Южна България. Тунелът под връх Шипка (3,2 км) ще бъде най-дългото тунелно съоръжение, изграждано в България.
"Когато дойдохме беше само планина. Нали виждате как машините ядат камъка. Единият от майсторите вика - една година я разбиваме тая скала. Това троши, товарят на камионите, работниците са от Велико Търново", обясни Борисов.
"При социализма имаше едно стихотворение - "нов път ще се прокарва, друже", пошегува се Борисов. "Българите не знаят другите българи какво правят, освен хейта от жълтите павета. Много ми е кеф да гледам какво сме направили, имаме поне 50 строителни площадки в държавата", каза Борисов.