Социалните медийни платформи и уеб услуги, използвани от милиони европейци, се присъединиха към усилията да напомнят на гражданите да гласуват на европейските избори.
Facebook, Google, Snapchat и Twitter са сред платформите, предлагащи допълнителни услуги, за да гарантират, че европейците ще гласуват, и че изборите не са компрометирани онлайн, съобщиха от пресцентъра на Европейския парламент.
Google предлага специални възможности на кандидатите и напомня на хората да гласуват. Профилите на кандидатите също са по-видими в YouTube.
Фейсбук напомня на потребителите си за изборите в навечерието на изборите и разполага с бутон „Аз гласувах“ по време на изборите. Тя също така увеличи усилията си, за да запознае потребителите с фалшивите новини. Instagram предлага специални стикери, които свързват уебсайта на изборите.
Потребителите на Snapchat с възраст за гласуване в цяла Европа ще получат видео съобщение от Team Europe, напомняйки им да гласуват.
Twitter въведе специални емотикони, придружени от хаштаговете # EUelections2019 и #thistimeimvoting на различни езици.
Повече от 426 милиона граждани имат право да гласуват във всички страни от ЕС между 23 и 26 май.