НачалоКметски избориСоциолози: БСП губи, защото наложи тезата за предсрочните избори

Социолози: БСП губи, защото наложи тезата за предсрочните избори

"БСП съсредоточи цялата си кампания към предрочните избори. Такава теза има поддръжници, след 9 години изхабяване във власта, но няма широка обществена подкрепа.

Хората искат да накажат в известна степен ГЕРБ, не им харесва този ГЕРБ, който видяха последните месеци, но е прекалено силна тази теза за предсрочни избори. Тезата, че хората ще дочакат падането на ГЕРБ, не знам кой ги е съветвал, но тази теза не е достатъчна. Борисов  лично се ангажира с кампанията, толкова активен е, прави класическа кампания на успехите."

Това заяви в предаването  "Лице в лице" по бТВ социологът Боряна Димитрова  от "Алфа рисърч".

Колегата й Димитър Ганев от "Тренд" се съгласи с нея, но допълни: "Освен Борисов, Цветанов беше всеки ден на срещи, ако съдим по публикациите му във Фейсбук, това са изборите на твърдите ядра и организациите, не бива да се подценява неговото участие в предизборната кампания. Освен това има определено технологично объркване на част от левицата, с явяването на АБВ с името "Коалиция за България", там ще има сигурно 3-4% загуба за БСП."

Не се съгласи с тезите им обаче Андрей Райчев  от"Гълъп": "Някой от тях прави грешки, или те двамата, или аз", каза той за колегите си в студиото.

"Ние не мерим изравняване, БСП води със съвсем малко. Ако АБВ изиграе роля, това има своето обяснение. Как се отразява тази седмица на ГЕРБ - Борисов пресоли нещата и  ще загуби изборите с  присъствието си, това е хипотеза едно, или ще покаже, че е големият мъж, това българите ще кажат на 26 май. Глоба към БСП този път няма да има. Не знам защо Борисов вкара президента към БСП, той  има много по-голяма популярност от Борисов, президентът вкара свой човек в листата на БСП, още една причина, поради която мисля, че БСП ще бие на изборите."

Според Димитрова не е безвъпросна неговата помощ, но не е ключов фактор, БСП не успя да наложи свои теми.

"Но не смятам категорично, че всичко е предрешено.  За мен абсолютно сигурни  са три партии. На една писта играят ВМРО, които консолидираха гласовете на дургите две патриотични партии. Новото, което се появи през последния месец, с една силна агресивна кампания е ВОЛЯ. ВОЛЯ може да отнеме част периферията на БСП, това беше кампания на амплитудите. "Демократична България" ако успеят да привлекат избирателите си, имат някакъв шанс", прогнозира Димитрова.

.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.