"Младите хора традиционно са настроени най-положително към ЕС, но са сред групите с най-малка активност в европейските избори. Това ги превръща в едни от най-непредвидимите избиратели и крие рискове, подобни на тези при референдума за Брекзит. Тогава младите заявиха своите проевропейски убеждения, но не излязоха да гласуват. Решихме да съсредоточим активна част от кампанията именно към младите хора“, това заяви пред БНР ръководителят на бюрото на Европарламента у нас Теодор Стойчев.
„В България на последните евроизбори през 2014 г. гласуваха малко над 30% от младите хора при обща избирателна активност малко над 35 на сто, което е по-слабо спрямо общата избирателна активност. Но от друга страна в България нямаме този проблем като в други държави, в които избирателната активност на младите е под 10%“, заяви Стойчев.
Той допълни, че през последните седмици и месеци Бюрото на ЕП е организирало различни инициативи, с които да активизира участието на най-младите в евровота, включително концерт с известни изпълнители. „Много сме активни в социалните мрежи, които са може би най-бързия канал да достигнеш до най-много хора, без да минаваш през други посредници“, коментира още ръководителят на Бюрото на ЕП.