НачалоАктуално, Кметски избори“Алфа Рисърч”: ГЕРБ успя да си възвърне преднината пред БСП

“Алфа Рисърч”: ГЕРБ успя да си възвърне преднината пред БСП

"Има активизиране на желанието на хората да участват в европейските избори, очаква се около 35-36% избирателна активност. Така се запазва тенденцията за по-ниска избирателна активност на евроизбори, в сравнение с националните." Това каза социологът Геновева Петрова от "Алфа Рисърч". Според нея може да се очаква малко над 2.1 милиона души да гласуват в неделя.

В рамките на предизборната кампания ГЕРБ успя да си възвърне преднината пред БСП, съобщи в предаването "Тази сутрин" социологът Геновева Петрова от "Алфа Рисърч". Това се дължи на активизирането на ГЕРБ в кампанията, обясни тя. "Те заложиха на кампания на успехите, която подчертава техните постижения. Те имат и много силна анти БСП мобилизация. Дистанцията между двете партии е от 4.5%", обясни още Геновева Петрова.

"Относителната тежест на "БСП за България" намалява в рамките на кампанията. Няколко са възможните причини за това развитие на нещата и за динамиката в позициите на двете водещи партии. Първата от тях е, че БСП не успя в хода на кампанията да развие и наложи друга тема, освен тази за предсрочните избори." Това според социолозите не е достатъчно да мобилизира допълнителна подкрепа за социалистите.

"Втора важна причина е, че лицата на които БСП избра да заложи, не успяха да се превърнат в рейтингови политици, които да преборят основния опонент от ГЕРБ. Третата причина е, че при проучването използвахме реална бюлетина – с реалните имена и номера на политиците и партиите, при което забелязахме интересен момент. БСП търпи нещо като технологична загуба от няколко процента, която се ориентира към "Коалиция за България" на Румен Петков", обясни социологът.

ДПС според проучването на "Алфа Рисърч" е на трето място с 13.9%. Подкрепата от 6% от хората решили да гласуват дават много сериозни шансове на ВМРО и водача на листата Ангел Джамбазки да спечелят място в новия европарламент. "Интересното е, че основната конкуренция на ВМРО не идва от партньорите в Обединени патриоти, а от „Воля”, която също благодарение на масираната медийна кампания, която реализира, успява да привлече може би около половината от бившите си избиратели, но и съществена част от бившите симпатизанти на Обединени патриоти", каза още Геновева Петрова.

Другата партия, която има шансове да спечели място в бъдещия европарламент е „Демократична България” с 4.2%. Според социолога нагласите на избирателите се определят от скандалите в страната през последните месеци и цялостното разочарование на хората от политиката, както и по-ниския интерес към европейските теми, които повишават тежестта на последните дни от кампанията. 58% от тези които са решили да гласуват, заявяват, че ще пуснат своя вот за партията, на която симпатизират. 15% от хората които ще отидат да гласуват в неделя са направили своя избор през последния месец. Това са младите избиратели, жители на големите градове, те са по-скоро избиратели на извън парламентарната десница и национално-популистки формации, сочат данните на "Алфа Рисърч".

Изследването на "Алфа Рисърч" е проведено в периода 19 – 22 май 2019 г., и е реализирано със собствени средства. То е направено сред 1016 пълнолетни граждани, от цялата страна, чрез пряко стандартизирано интервю по домовете на анкетираните лица.

 

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.