НачалоАнализиИзборите на финалната права

Изборите на финалната права

  • 16:24
  • 0
  • 269

И така, „в шеги и закачки”, неусетно стигнахме до края на предизборната кампания за Европейски парламент. През последната седмица преди вота сблъсъкът между водещите политически сили навлезе в решителна фаза. На какво основно разчитат от двата лагера? От ГЕРБ-СДС залагат на харизмата на Бойко Борисов, който през последните дни дава всичко от себе си за крайната победа. Премиерът открива обект след обект, в едно непрекъснато риалити шоу, с което се опива да подпомогне вдигането на резултата на своите.

Така и така, едно от посланията му в неотдавнашни интервюта по национални медии бе именно „взимам предизборната кампания на ръчно управление”, а и в това отношение Борисов е в стихията си. До момента кулминацията трябваше да бъде първата копка на газовия интерконектор между България и Гърция, но за лош късмет на премиера и лидер на ГЕРБ това събитие се засенчва от срутилото се кръстовище във Варна – съоръжение, което лично Борисов похвали колко качествено е направено, и то едва няколко часа преди инцидента.

Това вероятно ще повлияе на изборния резултат, въпросът е дали ефектът ще бъде неутрализиран от цялостния рейд на „летящия Борисов”.
От БСП пък се опитват да го цакат със скандални разкрития и сигнали до прокуратурата. След зрелищния провал на Елена Йончева срещу Мария Габриел в „лидерския сблъсък” миналата седмица, журналистката и водач на „червената” листа се върна към онази област, в която се чувства най-комфортно. Съвсем очаквано. Още с подреждането на листата на БСП стана ясно, че столетницата ще заложи на скандалите
като основен коз в предизборната си кампания. Първоначално разкритията около „Апартаментгейт” й донесоха известно предимство, но това й се върна като бумеранг и от ГЕРБ впоследствие се окопитиха. Тези дни започна финалната атака, предстои да видим какви ще са нейните измерения (ще има ли „Костинброд 2”, за което премиерът вече спомена) и най-вече какъв резултат ще донесат последните усилия на социалистите в тази насока.

Стратегиите и на двете водещи политически сили не са лишени от логика. От една страна, през последните пет години (при почти непрекъснато управление на ГЕРБ) икономиката е във възход, откриват се нови и нови работни места, жизненият стандарт се покачва и това се усеща от хората. Разбираемо е желанието на управляващите да извлекат предизборни дивиденти. Разбираемо е и включването на
министър-председателя в това начинание. В същото време, в българското общество продължава да има огромен дефицит по отношение на усещането за справедливост. Говори се за високи нива на корпуция, олигархични зависимости и далавери, а същевременно няма осъдени по високите етажина властта.

Серията от гафове покрай ремонтите в центъра на столицата засилиха  усещането за злоупотреби с публични средства, а срутилото се кръстовище във Варна се яви като „черешката на тортата”. От БСП не за първи път се опитват да привлекат „протестния вот” на своя страна, а атаките персонално срещу Борисов сочат, че и този път социалистите ще разчитат на това. Покрай „битката на върха” тази седмица се случи и друго важно събитие – циганският протест в Бургас, свързан със спирането на водата в кв. Победа заради неплатени сметки, чиято обща стойност достига 100 хиляди лева. Макар проблемът да е социално-битов, ескалацията му дни преди изборите автоматично го превръща в политически.

Кой има интерес от това? Нека читателите сами да преценят...

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.