"Кампанията по-скоро посочва наказанията, пречките, а не стимулира избирателите да гласуват.", заяви в интервю за БНР Стефан Манов, член на Обществения съвет към ЦИК.
"Има дефицити в разяснителната работа на Централната избирателна комисия към избирателите, заяви в интервю за БНР Стефан Манов, член на Обществения съвет към ЦИК. ЦИК има задължението да информира избирателите за правата и задълженията им, но тя е традиционно слаба и без фокус в тази своя дейност", коментира експертът.
Той посочи, че не е добра разяснителната кампания за възможността за гласуване по настоящ адрес, както и за възможността да се гласува на различно място.
Гласуването в България е задължително, макар да няма санкции, но нищо не се прави това задължение да бъде изпълнено с убеденост, коментира експертът.
Той добави, че броят на невалидните бюлетини в България е огромен, като на изборите за Европейски парламент през 2014 година има 5,2 % недействителни гласа, а на изборите за български парламент през същата година са били 6,3.
Това са 40-50 000 гласа при праг за влизане в парламента от 120 – 140 000 гласа, коментира Стефан Манов.
Основното при изборите е доверието в изборния резултат, а българските партии не правят много, за да може избирателите да го имат, обобщи той.