НачалоАктуалноМария Габриел очерта основните предизвикателства пред съвременния свят

Мария Габриел очерта основните предизвикателства пред съвременния свят

  • 19:30
  • 0
  • 952

Пред над пет хиляди участници в конференция, посветена на доверието и социалните ефекти от цифровизацията, българският еврокомисар Мария Габриел очерта основните предизвикателства, пред които се изправя съвременният свят.

В присъствието на най-големите немски компании, стартъпи, международни фирми, предприемачи и работодатели, тя представи постигнатото до момента в цифровата икономика и общество. Българският еврокомисар обърна специално внимание на промените, които технологиите предизвикват, и необходимостта от съвместна работа на всички - институции, бизнес, академични среди, организации на гражданското общество, съобщиха от пресцентъра на Представителството на ЕК в България.

„Развитието на цифровата икономика предизвиква много промени в нашия живот. Европейският подход е уникален, защото той е основан на нашите ценности. Поставянето на човека и неговите интереси на първо място е това, което ни отличава от останалите световни играчи. Технологиите трябва да носят полза на хората и фирмите, да създават нови възможности и бизнес модели“, заяви европейският комисар.

Мария Габриел представи голяма част от проектите, финансиращи развитието на технологиите в различни сектори на икономиката, като например земеделието, изследванията, енергетиката, блокчейн. Европейският комисар допълни, че в новата програма „Цифрова Европа“ са заложени над 9 милиарда евро за подкрепа на стратегическите приоритети на ЕС, като суперкомпютрите, кибер сигурността, високите цифрови умения, изкуствения интелект.

„През април представихме седемте етични насоки за развитието на изкуствения интелект. През юни ще започне пилотната фаза на тестването на тези принципи, така че всички компании и фирми, които ги ползват, да могат да споделят своя опит. Експертната група на високо равнище ще може да събере всички мнения и до края на годината да предложи нова версия. Ние трябва да работим и за постигането на международен консенсус по етичните насоки, за да гарантираме неговото успешно използване“, каза Мария Габриел.

Тя се спря и на развитието на Интернет на нещата, 5G технологиите, необходимостта от засилване на цифровите умения, цифровите иновационни хъбове. Специално внимание еврокомисарят обърна на рамката за сертифициране в областта на кибер сигурността, която ще влезе в сила през следващия месец.

„Доверието е ключът към успешното развитие на Европа като лидер в цифровата надпревара. Технологиите трябва да носят ползи на гражданите и компаниите. Само така можем да изградим една просперираща и приобщаваща Европа“, заключи българският еврокомисар.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.