НачалоАктуалноЕвроскептицизмът отстъпва място на проевропейската реторика в предизборната кампания за ЕП

Евроскептицизмът отстъпва място на проевропейската реторика в предизборната кампания за ЕП

  • 13:50
  • 0
  • 919

Семинар на тема “Образът на предизборната кампания за Европейски парламент 2019” се проведе днес в Дома на Европа в гр. София, организиран от българския екип на Европейския център за наблюдение на изборите (ЕЕМС).

Ръководителят на Представителството на Европейската комисия Огнян Златев очерта перспективите и предизвикателствата пред Европа, а ръководителят на Бюрото на Европейския парламент Теодор Стойчев разясни институционалната кампания на Европейския парламент “Този път ще гласувам”. Проф. д-р Лилия Райчева, д-р Нели Велинова и д-р Мариян Томов от ФЖМК на Софийския университет “Св. Кл. Охридски” представиха първия междинен доклад на “Платформа Европа” - проект на Европейския център за наблюдение на изборите, подкрепен от Европейския парламент.

Най-активни в предизборната кампания за Европейски парламент през 2019 г. до момента са лявоцентристките и центристките партии. Това сочат първите данни от междинния доклад на Европейския център за наблюдение на изборите (EEMC) към проект „Платформа Европа“, базиран на проведения мониторинг на рекламните кампании на основните кандидати за ЕП сред 28-те страни-членки на ЕС.

Интересен факт е, че към момента преобладаващата активност в Източна Европа е на десните и дясноцентристките политически сили, в Южна Европа са тези на левите и лявоцентристките, а в Северна Европа преобладават по-умерените политически сили, се посочва още в анализа.

В доклада се отчита, че се очертава разнообразна предизборна кампания, тъй като на политикогеографско ниво разликите са забележителни. Те се дължат както на специфичните разпоредби, разграничаващи продължителността на кампаниите, така и на разликите във възможността за използване на обществените и частните телевизии и на търговските или обществените места за поставяне на плакати. Най-интензивна е кампанията във Фейсбук. В много страни се наблюдава и съвпадение на предизборната кампания с избори от национален характер, което значително променя тона и обекта на темите в предизборните им послания за ЕП. Затова преобладаваща е националната реторика пред европейската.

В доклада се посочва, че на първо място от макротемите, засегнати в предизборните послания на кандидат-депутатите, е икономическата, като към нея се включват данъци, инфлация, кризи, банки и т.н. На второ място е темата за имиграцията, свързана с въпроси като сигурността по границите, репатрирането, имиграционните политики и т.н., следвана от темата за околнатата среда, включваща измениенето на климата, енергийните въпроси и екологичната устойчивост. Интересен факт е, че темите, свързани с имиграцията, присъстват по-често в предизборните кампании на източноевропейските страни, докато екологичните въпроси са по-тясно засегнати в страните от Северна Европа.

Обратно на обществените очаквания, че в настоящата предизборна кампания за Европейски парламент ще преобладава евроскептицизмът, за момента, проевропейската реторика е водеща. В страни като Испания, Чехия, Швеция, Полша няма значими политически сили, които да предлагат на избирателите антиевропейска кампания. Така е за Италия, където, за разлика от предизборната кампания преди пет години, предложенията за напускане на Съюза или отказ от европейската валута не стоят на дневен ред. Великобритания е най-активна в реториката на европейска тематика, България – за благосъстоянието, Унгария – за имиграцията, Италия – за трудовата заетост.

Малко повече от две седмици след старта на политическата надпревара за Европейски парламент изследователите сочат, че предизборната кампания все още набира сили. Данните показват, че само в няколко европейски страни се провежда интензивна предизборна кампания. Като цяло, според изследователите, тазгодишната надпревара за ЕП е със сравнително нисък интензитет.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.