„Във всички страни от Европейския съюз предизборната кампания за евровота започна вяло. Надпреварата за Европейски парламент е с все още нисък интензитет, макар че кампанията постепенно набира скорост. България е сред страните с преобладаваща активност“. Това каза пред БНР проф. д-р Лилия Райчева от Факултета по журналистика към Софийския университет и ръководител на българския екип на Европейския център за мониторинг на изборите.
Днес ще бъдат обявени първите междинни резултати от мониторинга на рекламните предизборни кампании на основните политически партии, участващи в изборите за ЕП. „Във фокуса на предизборните кампании на страните в Евросъюза на първо място са икономическите параметри, следват миграцията и проблемите с околната страна. При нас излизат на първо място материалите с благосъстоянието, на второ място – материалите с икономическата проблематиката. Миграцията и околната среда са по-назад. Доста от страните пречупват кампаниите си през националния интерес“, допълни проф. Райчева.
"Най-активна е кампанията в социалните мрежи, най-много материали има във Фейсбук, най-малко материали има в печатните медии", подчерта тя.