НачалоКметски избориГабриел: Цифровата трансформация не е бъдещето, тя е тук и сега

Габриел: Цифровата трансформация не е бъдещето, тя е тук и сега

Цифровата трансформация не е бъдещето, тя е тук и сега, и променя всичко около нас, заяви еврокомисар Мария Габриел на среща във Враца.

Еврокомисарят по цифрова икономика и цифрова общество участва в областен форум под надслов "Цифровизация - възможност за растеж на област Враца". Срещата се организира от областната администрация и община Враца и се провежда под патронажа на кмета на общината Калин Каменов. В работата на форума участват още евродепутатът Владимир Уручев, министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, народните представители Красен Кръстев и Станислав Попов, ученици, студенти и представители на местния бизнес и неправителствени организации.

България има традиции и потенциал в областта на цифровите технологии, каза при откриване на форума еврокомисар Мария Габриел и допълни, че това е възможност за включване в цифровата трансформация на Европа, която е в ход и променя европейската общност. Тя определи три приоритета, в които трябва да се съсредоточат усилията в тази област на Европейския съюз. Първият от тях е свързаността. Сега 76 от домакинствата в градските райони имат много добра дигитална свързаност, която пада до 40 на сто в селските райони, а за България в тези райони достига до 27 процента, каза Мария Габриел. Тя посочи, че по Механизма за свързаност на Европа финансирането ще е от 1 на 3 милиарда евро, като изцяло ще бъде съсредоточено върху инфраструктурата и цифровата свързаност. Вторият приоритет е програмата за създаване на дигитален иновационен хъб във всяка област в Европа. Сега в стратегията за цифровизация на индустрията за периода 2016-2020 има 500 милиона евро. През следващия период са одобрени 1,5 милиард евро за създаването и работата на такива хъбове, каза още тя.

Мария Габриел посочи, че не на последно място за тази програма е обучението и придобиването на цифрови умения, защото през 2020 година 90 на сто от професиите ще изискват такива умения. В тази посока ще се развиват такива инициативи като Европейска седмица на програмирането, в която през 2018 година са се включили повече от 2,7 милиона участници от Общността. Допълнително ще се работи по програма "Цифрови възможност" за платени стажове за студенти, каза Мария Габриел.

Досега са сключени договори за 2000 стажа от началото на програмата, а целта е 6 000 стажа във всички професионални и научни направления.

 

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.