"Беше ясно, че Борисов ще се опита да е по-активен и да си вземе кампанията в свои ръце. И той се опитва това да прави, както виждате. Донякъде дори и идването на папата успя да впише в кампанията. Защо Борисов прави това?", така анализира кампанията на ГЕРБ изпълнителният директор на социологическата агенция „Галъп Интернешънъл“, Първан Симеонов пред Радио "Фокус".
"Защото и както той сам отбеляза наскоро в „Панорама“: главно през образа на г-н Цветанов се трупат негативи на тази кампания и затова самият г-н Борисов е принуден да влезе в ръчен режим, така да се каже.", добави той.
"От друга страна, разбира се, от БСП забелязват това, забелязват, че Борисов е на практика в кампания и му казаха нещо от сорта на: „Защо не си вземеш отпуска?“. Примерно един месец си или министър-председател или кампанираш."
Първан Симеонов коментира и кампанията на БСП.
"Те също играят според очакванията. Предния път 2017 година те направиха грешката малко да пресолят манджата с енергия, с пипер, с високи тонове. Този път – обратно, като че ли се опитват да се снишат и да оставят ГЕРБ да консумира собствените си проблеми, защото знаете, че голяма част от избирателите, които търсят някаква промяна, изпитват и в известна степен притеснение от същата тази промяна, защото в България вече десетилетие политиката е свързана с един и същи управленски стил. И не са малко хората, които казват: „Да, бих желал това да се промени, но не ми се скача много в неизвестното“, коментира Симеонов.
"И понякога БСП с много резкия си тон лекичко плаши в такива моменти. И затова сега БСП гледа да не плаши. Честно казано, в тази ситуация Борисов също гледа да не допусне грешката, която допусна миналия път. Ако помните, 2016 година на президентските избори той каза: „Ако не изберат моя кандидат за президент, аз си отивам“, с което наля масло в огъня и даде стимул да се гласува срещу него. Този път той не казва така, даже казва обратното. Казва, че каквото и да стане, той ще седи."