НачалоКметски избориМария Габриел е предложила бюджет от 1,5 млрд евро за дигитални хъбове

Мария Габриел е предложила бюджет от 1,5 млрд евро за дигитални хъбове

"България има потенциал да бъде иновационен хъб в този регион на Европа. За последните няколко години, секторът на информационните технологии е отбелязал ръст от над 300% в България, а над 18 000 работни места са създадени. 75% от тези работни места са за хора под 35 години.", това заяви българският еврокомисар и водач на листата на ГЕРБ/ЕНП на предстоящите избори за ЕП Мария Габриел по време на среща с представители на IT сектора от Сливен и региона.

„Към момента в Европа липсват около 350 000 IT специалисти, а през 2020 година те ще са 500 000. За това тази тема за мен е изключително важна. Цифровизацията не е бъдещето, тя е нашето настояще. Чрез нея се променя ученето, пътуването и чисто човешките взаимоотношения“, каза Мария Габриел.

Тя припомни, че има възможност за платени от ЕК стажове, които могат да помогнат на стартиращите, малките и средните компании да наемат стажанти. „Стажантската програма „Цифрова възможност“ е пилотен проект, който предлага на студенти от всички дисциплини да доразвият дигиталните си умения работейки за участващите компании. Инициативата е финансирана от "Хоризонт 2020" и изпълнявана чрез "Еразмус +". За първите девет месеца са сключени 2800 стажа, като целта е да се обхванат 6000 студенти или наскоро завършили до 2020 г. От януари тази година програмата е насочена и към Западните Балкани“, обясни Мария Габриел.

По отношение на киберсигурността вече има действащо законодателство. За първи път има и европейска рамка за сертифициране на продукти и услуги.

Мария Габриел каза, че изключително важна е и темата за стартъпите.

„Стартъпите са амбициозни и целта на едно стартиращо предприятие е да се разраства и по възможност с бързи темпове да се изкачва нагоре с крайната цел да стане глобално и да заеме централно място в своята среда. По моя инициатива създадохме две мрежи, чрез които те могат да работят в по-тясна връзка по между си, да имат достъп до други мрежи и достъп до финансиране -мрежа за стартъпи в Централна и източна Европа, и в Западните Балкани. Мрежата е отворена към всеки, решил да се включи“, каза още Мария Габриел.

Приоритет за нея са и дигиталните иновационни хъбове. В рамките на мандата 2016 – 2020 година има финансиране от 500 млн.евро. Целта е да има дигитален иновационен хъб във всяка област на Европа до края на 2020 година. "Този хъб ще е полезен на младите и новостартиращи фирми, за да разберат как и в коя ниша да стартират бизнеса си, за има възможности за обучение. В момента има 3 хъба и се готвят още 4. За мен беше важно да има повече средства за осемте държави, в които има най-малко хъбове, сред които е и България, така че се възползвайте“, уточни Мария Габриел. За следващите пет години тя е предложила бюджет от 1,5 млрд евро за дигитални хъбове, като идеята е те да бъдат специализирани – за изкуствен интелект, за киберсигурност, за обучения. В следващите 5 години водеща ще бъде и темата за изкуствения интелект.
„Аз съм много горда, че по време на българското европредседателство беше свършена много работа и много важни теми бяха поставени в дневния ред. От това, че за първи път имаме цифрова програма за Западните балкани и стигнем до суперкомпютъра. Сектори като информационните технологии, автомобилостроенето, микрочиповете, микро и нано технологиите, роботиката продължават да са секторите, в които Европа е шампион. За година и половина, приключените успешно теми вече са 28 от 30. Встъпвайки в длъжност през юли 2017 година, само 6 законодателни инициативи на ЕК бяха завършени. Част от тези инициативи ги виждаме като полза в ежедневието си - роуминга, премахването на географското блокиране, инициативата.за безплатен интернет. От 15 май ще има намаление на международните разговори. 19 евроцента ще бъде цената на разговор на минута и 6 цента на sms.
Срещата в Сливен, на която присъстваха IT специалисти от региона, представители на бизнеса и ученици, се проведе по инициатива на кандидата за евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Камен Костов.

Facebook коментари
Коментари (0)
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.