НачалоКметски избориГабриел: Медийната грамотност е важно условие за информиран избор

Габриел: Медийната грамотност е важно условие за информиран избор

Интернет предизвика революция в начина, по който общуваме. И вие, младите хора, сте преки свидетели на процеса. Ето защо в съвременния ни свят, в който има огромен обем информация онлайн, медийната грамотност е от ключово значение. Тя дава възможност на гражданите да преценяват достоверността на информационното съдържание, да бъдат по-устойчиви на разпространението на дезинформация, да създават сами качествено съдържание. Това заяви комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел при откриването на първото Национално състезание-конференция за училища посланици на Европейския парламент, което се проведе в Пазарджик с домакинството на Професионална гимназия „Иван С. Аксаков“. Водещата тема на състезанието беше "Медийната ми грамотност победи фалшивите новини“, а номинираните за участие творби в категорията за плакат, колаж, рисунка и фотография бяха подредени в изложба.

Българският еврокомисар подчерта още, че днес е изключително важно европейците, независимо от възрастта си, да имат добро ниво на медийна грамотност. Тя насърчи учениците да развиват уменията си за критично мислене, което е една от водещите цели и на първата Европейска седмица на медийната грамотност. Мария Габриел даде началото й на 18 март с дискусия в България с млади хора, а днес постави финала й отново у нас с националната ученическа конференция в Пазарджик.

По време на дискусията бяха обсъдени още множество теми, сред които особен интерес за учениците предизвикаха защитата на личните данни, безопасността онлайн, отговорността на платформите, киберсигурността. Българският еврокомисар подчерта, че за първи път Европа изостава в технологично отношение и е нужно да се инвестира повече в развитието на нововъзникващите технологии и човешкия капитал, като се отстоява европейски подход, в центъра на който са хората. Така могат да се задържат на европейска територия и талантите на Европейския съюз.

„Много е важно да продължавате да бъдете любознателни, да повишавате цифровите си умения, да бъдете критични – това ще ви помогне да правите информиран избор при вземането на решения. България е Европа и от всеки един зависи да изпълним със съдържание европейската визия за цифров единен пазар, който не изключва никого и в който технологиите служат на човека“, насърчи младите хора комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел.

Facebook коментари
Коментари (0)
Изпрати
Вашият коментар беше публикуван успешно.
Вход
Или

Моля проверете вашият имейл за да активирате профила.

Любими
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.